Privacyverklaring
Na(ge)laten hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. In deze privacyverklaring wordt toegelicht hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens. Deze privacyverklaring is van toepassing op alle diensten die wij leveren ten aanzien van vraagstukken rondom (ervoor of erna) een nalatenschap. Deze privacyverklaring is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens van onze cliënten, potentiele cliënten en andere personen die onze website bezoeken of contact met ons hebben.
Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Wij houden ons in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Dit brengt met zich mee dat:
- Wij uw persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt;
- Verwerking van uw persoonsgegevens beperkt is tot enkel die gegevens welke minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
- Wij vragen om uw uitdrukkelijke toestemming als wij deze nodig hebben voor de verwerking van uw persoonsgegevens;
- Wij passende technische en organisatorische maatregelen hebben genomen zodat de beveiliging van uw persoonsgegevens gewaarborgd is;
- Wij geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;
- Wij op de hoogte zijn van uw rechten omtrent uw persoonsgegevens, u hierop willen wijzen en deze respecteren.
Persoonsgegevensverwerking
Na(ge)laten verwerkt in het kader van het begeleiden van vraagstukken rondom (voor en na) nalatenschappen persoonsgegevens. Deze verwerking vangt aan vanaf het moment dat u voor het eerst contact met ons heeft gelegd.
Uw persoonsgegevens worden door ons verwerkt ten behoeve van de volgende doeleinden:
- Het begeleiden van testamentadvies in de ruimste zin van het woord;
- Het begeleiden en registreren van een erfenis/nalatenschap (voor en na overlijden);
- Het begeleiden van vraagstukken rondom (ervoor of erna) erfenissen/nalatenschappen in de ruimste zin van het woord;
- Het afwikkelen van nalatenschappen;
- Het sturen van facturen;
- Het versturen van nieuwsbrieven en uitnodigingen (optioneel);
- Het analyseren van gegevens van websitebezoekers.
Voor de bovenstaande doelstellingen kunnen wij o.a. de volgende persoonsgegevens van u vragen:
- NAW-gegevens van u en uw gezinsleden, inclusief BSN, geboortedatum en -plaats;
- E-mailadres & telefoonnummer;
- Gegevens omtrent uw samenlevingsvorm (huwelijksakte, huwelijkse voorwaarden, akte geregistreerd partnerschap, partnerschapsvoorwaarden, samenlevingscontract, et cetera);
- Gegevens omtrent uw woning(en)/onroerend goed (huurcontract, hypotheekakte en -offerte, akte van levering, jaaroverzicht hypotheek en bijhorende polissen/bankspaarrekeningen, et cetera);
- Gegevens omtrent uw financiële situatie (jaaropgaven, salarisstroken, jaarcijfers, IB-aangiften en -aanslagen, beschikkingen toeslagen, bankrekeningnummers en -saldi, creditcards, pensioenoverzichten, lening overzichten, et cetera);
- Overige financiële gegevens omtrent uw financiële situatie (verzekeringspolissen, aandelen, lijfrente, pensioengegevens, et cetera);
- Gegevens over uw overige vermogen (inboedel, kunst, verzamelingen, (motor)voertuigen, et cetera);
- Alle overige gegevens die benodigd zijn voor een zorgvuldige nakoming van de dienstverleningsovereenkomst of mediationovereenkomst.
Wij zullen alleen de informatie opvragen die benodigd is voor een zorgvuldige nakoming van de dienstverleningsovereenkomst of mediationovereenkomst.
Voornoemde persoonsgegevensverwerking geschiedt op grond van uw toestemming voor de verwerking voor de hierboven genoemde omschreven specifieke doeleinden. Deze toestemming heeft u aan ons verleend door:
- Ondertekening van de dienstverleningsovereenkomst of mediationovereenkomst;
- Het aanvinken van de toestemmingsverklaring bij het invullen van het contactformulier op onze website;
- Het versturen van een e-mailbevestiging waarbij u heeft aangegeven dat wij uw gegevens mogen gebruiken voor eerder genoemde doeleinden.
Verstrekking aan derden
De gegevens die u aan ons geeft kunnen wij aan derde partijen verstrekken indien dit noodzakelijk is voor uitvoering van de hierboven beschreven doeleinden. Zo maken wij onder andere gebruik van:
- Een notaris voor het opstellen van notariële akten ((levens)testament, verklaring van erfrecht, volmacht, akte van verdeling, leveringsakte, et cetera);
- Juridische, financiële en fiscale advisering ten aanzien van de (afwikkeling) van een nalatenschap;
- Software testamentadvies;
- Software registreren en afwikkelen nalatenschap;
- CRM-systemen;
- Boekhoudsoftware;
- Een boekhouder/accountant voor het verzorgen van de (financiële) administratie.
Wij geven nooit persoonsgegevens door aan andere partijen waarmee we geen verwerkersovereenkomst hebben afgesloten, tenzij dit wettelijk verplicht en/of toegestaan is. Met deze partijen (verwerkers) maken wij hierin uiteraard de nodige afspraken om de beveiliging van uw persoonsgegevens te waarborgen. Tevens kunnen wij persoonsgegevens delen met derden indien u ons hier schriftelijk toestemming voor geeft (bijvoorbeeld per e-mail).
Minderjarigen
Wij verwerken enkel en alleen persoonsgegevens van minderjarigen (personen jongen dan 16 jaar) indien daarvoor toestemming is gegeven door de ouder, verzorger of wettelijke vertegenwoordiger.
Bewaartermijn
Wij bewaren persoonsgegevens tenminste zolang noodzakelijk voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt dan wel op grond van de wet is vereist (bijvoorbeeld administratie 7 jaar (fiscale bewaarplicht).
Rechten omtrent uw gegevens
U heeft het recht bij ons een verzoek in te dienen om inzage in welke persoonsgegevens er van u door ons worden verwerkt. Wanneer u van mening bent dat die persoonsgegevens niet of niet langer volledig zijn, kunt u bezwaar maken tegen de persoonsgegevensverwerking, een verzoek indienen om uw persoonsgegevens aan te vullen, te verbeteren, te rectificeren of te verwijderen, dan wel een verzoek indienen om de persoonsgegevensverwerking te beperken. Daarnaast heeft u het recht om uw persoonsgegevens over te (laten) dragen aan een derde. Na(ge)laten zal dergelijke verzoeken zo snel mogelijk inwilligen of u gemotiveerd toelichten waarom uw verzoek (nog) niet kan worden uitgevoerd. U kunt uw verzoek zenden aan Na(ge)laten, waarvan de contactgegevens onder aan de privacyverklaring te vinden zijn. Wij wijzen u erop dat op het moment dat u de toestemming om uw gegevens te verwerken intrekt, wij geen diensten meer voor u kunnen verrichten. Een mediation zal dan direct worden gesloten en beëindigd.
Klachten
Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens dan vragen wij u hierover direct contact met ons op te nemen. Komen wij er samen met u niet uit dan vinden wij dit natuurlijk erg vervelend. U heeft altijd het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (via de website autoriteitpersoonsgegevens.nl), dit is de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacybescherming.
Wijzigingen
Er kan soms iets veranderen in de persoonsgegevens die wij verwerken of de toepasselijke regelgeving. In dat geval kunnen wij deze privacyverklaring aanpassen. Bij ingrijpende wijzigingen zullen wij een melding op de website plaatsen en u per e-mail van de wijziging op de hoogte brengen.
Als u naar aanleiding van onze privacyverklaring nog vragen of opmerkingen heeft neem dan gerust contact met ons op.
Na(ge)laten Na(ge)laten
Zandweg 117 Nieuwe Hoven 51
3454 JZ De Meern 4205 BA Gorinchem
KvK 73507199 KvK 55654754
[email protected] [email protected]
030 207 2799 0183 795 242